بلبرینگ

تاثیر و کاربرد گریسکاری بلبرینگ

گریسکاری بلبرینگ

در اینجا در مورد تاثیر و کاربرد گریسکاری بلبرینگ صحبت می کنیم اما قبل از آن توضیحاتی کوتاه در مورد بلبرینگ و مزایا و کاربرد آن می دهیم.

تعریف بلبرینگ قبل از بیان تاثیر و کاربرد گریسکاری بلبرینگ:

بلبرینگ ها و یاتاقان ها هر دو از یک خانواده می باشند به طوری که بلبرینگ ها را با نام دیگری همچون یاتاقان های توپی نیز بیان می کنند. بلبرینگ ها یکی از قطعات مهم در صنعت می باشند که در چرخش وسایل مکانیکی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و از اصطکاک، خوردگی و سائیدگی جلوگیری می نمایند.

در کل به وسیله بلبرینگ ها گردش و حرکت اجزا و قطعات در ماشین آلات به راحتی و آسودگی انجام می گیرد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده بلبرینگ را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • قفسه 
  • کاسه نمد فلزی
  • رینگ های خارجی و داخلی
  • ساچمه

کاربرد های بلبرینگ:

  1. اسکیت ها
  2. موتور های صنعتی
  3. ماشین آلات صنعتی
  4. خودرو ها

مزایای بلبرینگ ها:

  • جلوگیری از لق زدن محور داخل بدنه
  • جلوگیری از حرکت جانبی محور
  • جلوگیری از برخورد قسمت های متحرک و ثابت

انواع بلبرینگ:

  1. بلبرینگ شیار عمیق
  2. بلبرینگ تماس زاویه ای
  3. بلبرینگ خود تنظیم
  4. بلبرینگ کف گرد
  5. بلبرینگ ایگرگ

گریسکاری بلبرینگ

گریسکاری بلبرینگ می تواند شرایط  لغزندگی را ایجاد کند.

بلبرینگ ،در حقیقت، برآورد شده است که 40 تا 50 درصد شکستگی های تحمل شده ناشی از روغنکاری / روانکاری نامناسب است. برای اطمینان از کارایی مناسب و وظیفه ی تحمل، باید از کاربرد و مقدار هر دو مورد در نظر گرفته شود.

با استفاده از گریس صحیح برای کاربرد، روانکاری مناسب / سازگار را در حین استفاده از مقدار توصیه شده تولید کننده، روانکاری مناسب برای عمر بلبرینگ را تضمین می کند.

چطور می دانید چربی مناسب برای گریسکاری بلبرینگ تحمل شما چیست؟

بسیاری از سازندگان بلبرینگ، گریس مخصوص برای تحمل خود را توصیه می کنند، هر چند گاهی توصیه می شود که گریس برای درخواست شما درست باشد.

دیگر مشکلات زمانی رخ می دهد که نوع دقیق تحمل سختی شناسایی و مشخص باشد.

 

چگونه می دانید که چقدر روغن صنعتی مناسب برای تحمل شما است؟

یک مشکل رایج و گران قیمت در کاربرد گریس از بلبرینگ بیش از حد روغن استفاده می شود. روغنکاری بیش از حد بلبرینگ می تواند منجر به دمای کاری غیرمعمول بالا، مهر و موم آسیب دیده و در بعضی موارد، مانند موتورهای الکتریکی، عوارض انرژی و شکست شود.

با رعایت مقادیر گریس مناسب و توصیه شده و با روغنکاری بر روی سیستم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به طور مرتب برنامه ریزی شده (PMS)، از این مشکل رایج خلاص شوید.

تحت روغنکاری یک بلبرینگ همچنین ممکن است بر طول عمر خود تاثیر بگذارد. اعمال کمتر از مقدار توصیه شده از روغن ممکن است دمای و تماس با فلز را افزایش دهد، باعث آسیب رساندن به وسیله سایش شدید می شود.

اسپایک در سطوح سر و صدا و بالاتر از خواندن درجه حرارت طبیعی نشانه های خوبی برای داشتن غلتک زیر غلتک شماست و می تواند منجر به شکست حاصله شود.

*** همیشه اطمینان حاصل شود که نوع گریس در بلبرینگ و محفظه آن بسته بندی شده از نوع و درجه حرارت توصیه شده توسط سازنده برای موتور خاص مورد است.

نکات مهم در گریسکاری بلبرینگ:

  1. به هیچ وجه گریس بیش از اندازه به بلبرینگ نزنید. تزریق بیش از اندازه یکی از مهم ترین عوامل خرابی بلبرینگ ها می باشد.
  2. مشخص نمودن فاصله زمانی گریسکاری. فاکتور های مهم این است که هر چه بلبرینگ کوچکتر باشد و سرعت چرخش بالاتر، در نتیجه فاصله زمانی گریسکاری طولانی تر می شود و برعکس. در کل سه عامل تاثیر گذار در زمان گریسکاری عبارتند از نوع بلبرینگ، دمای کارکرد و شرایط محیطی.

توضیحی در مورد تاثیر و کاربرد گریسکاری در بلبرینگ:

با استفاده از گریسکاری صحیح و روانکاری درست، عمر بلبرینگ افزایش پیدا می کند. گریسکاری باعث چرب شدن قطعات می شود و همین چرب شدن باعث بالا رفتن سرعت و حفظ سلامت قطعه می شود.

درخواست روغن گرانبها

قبل از استفاده از گریس جدید، مطمئن شوید که هر گونه دستورالعمل یا مشخصات را که توسط سازنده بلبرینگ توصیه می شود بررسی کنید.

اگر روغن موجود بر روی بلبرینگ وجود دارد، مطمئن شوید که به طور کامل پاک شود و تمام گریس موجود را حذف کنید.

گریس جدید باید تمیز باشد و نباید هیچگونه ماده ای داشته باشد که به دلیل خارج شدن از لوله، از جمله خاک، گرد و غبار، خاکستر یا ذرات آزاد محسوب نمی شود.

اگر به نظر نرسد، نباید استفاده شود. یاتاقان را با یک نوع تایید شده و مقدار گریس یاتاقان را بسته، در صورت لزوم بازنویسی کنید و دوباره به برنامه اعمال کنید.

معرفی شرکت فروش:

شرکت بازرگانی فیدار گستر یکی از بزرگترین شرکت های فروش روغن و گریس در ایران است. این شرکت در زمینه فروش محصولات دیگری همچون روغن صنعتی، زنجیر صنعتی، انواع بال اسکرو مانند بال اسکرو های وین و بال اسکرو چینی، انواع بلبرینگ مانند بلبرینگ سوزنی، ریل و واگن فعالیت دارد.

در این شرکت مشاوران با تجربه ای هستند که پاسخگوی سوالات مشتریان در تمامی زمینه های فروش از جمله فروش بال اسکرو های وین، فروش بلبرینگ سوزنی و همچنین قیمت محصولات همچون قیمت ریل و واگن چینی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش بلبرینگ ، روغن وگریس صنعتی و دیگر محصولات قابلیت اطمینان روانکاری، لطفا باشرکت فیدارگستر تماس بگیرید.

02166695018             09122966617

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *