بلبرینگ سوزنی

انواع بلبرینگ سوزنی

انواع بلبرینگ سوزنی

در این مقاله قبل از اینکه در مورد انواع بلبرینگ سوزنی صحبت کنیم در ابتدا تعریفی از بلبرینگ و بلبرینگ سوزنی خواهیم داشت و سپس در مورد دیگر انواع بلبرینگ ها، مزایا و انواع کاربرد های آن می پردازیم.

تعریف بلبرینگ قبل از بیان انواع بلبرینگ سوزنی:

بلبرینگ ها گونه ای از چرخنده ها می باشند که با نام های متفاوت بال بیرینگ (ball bearing) یا یاتاقان های توپی شناخته می شوند. بلبرینگ ها در ابزار های مختلفی همچون هر چیزی که می چرخند کاربرد وسیعی دارند. در بیان کلی بلبرینگ ها، در چرخش وسایل مکانیکی نقش بسیار مهم و کاربردی را ایفا می کنند و در نتیجه از سائیدگی و خوردگی قطعات جلوگیری می نمایند.

بلبرینگ ها در جاهایی کاربرد دارند که بار به نسبت کوچک می باشد و همچنین می توانند هم بار های محوری و هم بار های شعاعی را تحمل کنند به همین دلیل بلبرینگ ها یکی از قطعات مهم در صنعت محسوب می شوند.

اجزا تشکیل دهنده بلبرینگ ها:

  • قفسه
  • کاسه نمد فلزی
  • حلقه داخلی
  • حلقه خارجی
  • ساچمه

انواع بلبرینگ ها:

هر یک از انواع بلبرینگ ها دارای خواصی هستند و همچنین دارای کاربرد خاص و مناسب خود می باشند که می توان از انواع بلبرینگ ها به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بلبرینگ شیار عمیق
  2. بلبرینگ تماس زاویه ای
  3. بلبرینگ خود تنظیم
  4. بلبرینگ کف گرد
  5. بلبرینگ ایگرگ
  6. بلبرینگ سوزنی

همان طور که در بالا گفته شد هر یک از بلبرینگ ها دارای کاربرد و خواص مناسب خود هستند به طور مثال بلبرینگ شیار عمیق در الکترو موتور های الکتریکی کاربرد دارد.

فاکتور های مهم در انتخاب بلبرینگ استاندارد:

  • فضای موجود
  • بار ها
  • عدم همراستایی
  • دقت
  • سرعت
  • حرکت بی سر و صدا
  • بلبرینگ های آب بندی شده
  • نصب و بیرون آوردن بلبرینگ
  • جابجایی محوری

تعریف انواع بلبرینگ سوزنی:

از آنجایی که این بلبرینگ ها دارای ساچمه های سوزن مانند هستند بنابراین نوع خاصی از انواع بلبرینگ ها محسوب می شوند که انواع آنها را ذکر نمودیم.
هر کدام از این انواع با توجه به کاربرد ها و‌‌ ویژگی های گوناگونی که دارند در امور به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند که جنس فولادی آنها در کاربردشان نقش به خصوصی دارد.
انواع بلبرینگ های سوزنی توانایی تحمل بار بالایی دارند و باعث کاهش اصطکاک و سهولت حرکت می گردند به طوری که بدون‌ وجود بلبرینگ ها تعویض مداوم قطعات به دلیل سایش از واجبات می باشد.
کاربرد این‌ نوع از بلبرینگ ها گسترده است و عموما در صنعت نساجی به کار می روند.

همچنین در اجزای خودرو مانند محور بازو و پمپ ها ، کمپرسور ها و مخابره کننده ها نیز موارد استفاده از آنها دیده می شود.
بلبرینگ های سوزنی با توجه به اهمیتی که در صنعت دارند باید با کیفیتی بالا خریداری شوند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند.
از آنجایی که جنس این‌ محصولات دارای اهمیت می باشد بنابراین باید در خصوص خرید آنها دقت نمود و به فروشگاه های معتبری جهت تهیه آنها مراجعه کرد.

بلبرینگ های سوزنی در اصل نوعی رولبرینگ می باشند که از جنس فولاد با قطر بسیار کم و ضخامت پایین و با قدرت تحمل بار فوق العاده ای هستند. در اصل این نوع بلبرینگ یک نوع خاصی از بلبرینگ ها می باشد که از ساچمه های استوانه ای طولانی و نازک شبیه سوزن تشکیل شده است.

این نوع بلبرینگ می تواند با حلقه داخلی یا بدون حلقه به کار رود که استفاده بدون حلقه آن جهت پایین آوردن فضای مورد استفاده رولبرینگ کاربرد دارد و اما بلبرینگ های دارای حلقه داخلی در جاهایی که ماشینکاری شفت غیر اقتصادی است، به کار می رود.

انواع بلبرینگ های سوزنی:

  1. بلبرینگ سوزنی تک ردیفه
  2. بلبرینگ سوزنی SKF 
  3. بلبرینگ سوزنی کف گرد
  4. بلبرینگ سوزنی ترکیبی KOYO

کاربرد های بلبرینگ سوزنی:

  • در اجزا خودرو مانند چرخش انگشت شلاق و پمپ کاربرد دارد.
  • در شفت درایو یک وسیله نقلیه کاربرد دارد.

مزایای بلبرینگ سوزنی:

  1. بلبرینگ های سوزنی از غلتک های استوانه ای کوچک استفاده می کنند که این غلتک ها جهت پایین آوردن اصطکاک یک سطح چرخشی کاربرد دارند.
  2. بلبرینگ های سوزنی توانایی پشتیبانی بار بیشتری را دارا هستند.
  3. بلبرینگ های سوزنی به کمترین فاصله بین محور و ساختار اطراف نیاز دارند.

معرفی شرکت فروش بلبرینگ سوزنی:

از بین شرکت های موجود در کشور ایران، شرکت بازرگانی بلبرینگ سوزنی فیدار گستر یکی از شرکت های بزرگ فروش بلبرینگ سوزنی و محصولات دیگری می باشد که این محصولات را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  1. انواع بال اسکرو مانند بال اسکرو هایوین و بال اسکرو چینی
  2. انواع یاتاقان
  3. روغن صنعتی
  4. زنجیر صنعتی

این شرکت دارای مشاوران و متخصصین با تجربه زیادی می باشد که در زمینه های مختلف از جمله فروش محصولات مثل خرید یاتاقان و بال اسکرو هایوین، فروش بلبرینگ سوزنی و … و همچنین قیمت محصولات مثل قیمت بلبرینگ یاتاقان در تمامی مدت پاسخ گوی سوالات مشتریان می باشند.

این شرکت بزرگ، تمامی کالا ها و محصولات را با دارا بودن اصالت کالا و استاندارد های لازم عرضه می کند همچنین شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع ریل و واگن هایوین و بال اسکرو و سایر قطعات صنعتی دیگر به فروشگاه فیدارگستر ما مراجعه نمایید و یا به صورت آنلاین محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

شما مشتریان عزیز می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما، از راهنمایی های مشاوران این شرکت بهره مند شوید.

 

بازگشت به لیست

2 نظر در “انواع بلبرینگ سوزنی

  1. محمد گفت:

    شما قطعات صنعتی دیگه مثل یاتاقان هم دارید؟

    1. بله دوست عزیز موجوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *