بلبرینگ

آشنایی با بلبرینگ خطی

آشنایی با بلبرینگ خطی

در اینجا قبل از اینکه در مورد آشنایی با بلبرینگ خطی صحبت کنیم بهتر است ابتدا در مورد تعریف بلبرینگ توضیحاتی داشته باشیم و سپس در مورد مزایا و کاربرد آن مطالبی را بیان کنیم.

تعریف بلبرینگ جهت آشنایی با بلبرینگ خطی:

نام دیگر بلبرینگ، یاتاقان توپی می باشد همچنین بلبرینگ، قطعه ای است که در هر چیزی که می چرخد کاربرد دارد و یکی از قطعات مهم است که کاربرد وسیعی در صنعت دارد.

بلبرینگ ها می توانند هم بار های محوری و هم بار های شعاعی را تحمل کنند و در جاهایی کاربرد دارند که بار به نسبت کوچک می باشد.

مزایای بلبرینگ ها:

  1. بلبرینگ ها در چرخش وسایل مکانیکی نقش بسیار زیادی دارند و در نتیجه از خورده شدن و سائیده شدن قطعات جلوگیری می نمایند.
  2. بلبرینگ ها خاصیت خود نگهداری دارند و در نتیجه از لق خوردن محور داخل بدنه جلوگیری می نمایند.
  3. بلبرینگ ها باعث می شوند که از حرکت جانبی در محور ها جلوگیری به عمل می آید.
  4. بلبرینگ ها باعث می شوند که از برخورد قسمت های ثابت و متحرک جلوگیری شود.
  5. بلبرینگ ها باعث می شوند اصطکاک به شدت کاهش یابد در نتیجه از سائیدگی جلوگیری شود.

کاربرد های بلبرینگ:

  • اسکیت ها
  • دوچرخه ها
  • خودرو ها
  • ماشین آلات و موتور های صنعتی
  • دیسکت های رایانه ای
  • صنایع بزرگ

انواع بلبرینگ ها:

هر یک از انواع بلبرینگ ها دارای خواص و کاربرد خاص خود هستند که عبارتند از:

  1. بلبرینگ شیار عمیق
  2. بلبرینگ کف گرد
  3. بلبرینگ تماس زاویه ای
  4. بلبرینگ خود تنظیم
  5. بلبرینگ ایگرگ
  6. بلبرینگ خطی

توضیحاتی برای آشنایی با بلبرینگ خطی:

برای آشنایی با بلبرینگ خطی که همچنین توپ بوش یا هدایت شفت نامیده می شود ، شامل یک قفس پلیمری با بخش های  ساخته شده از فولاد سخت برای هدایت مجموعه توپ در سیستم کامل است. توپ های تکرار شده در سایش حرکات اصطکاکی کم سابقه دارند.

  • بلبرینگ خطی SKF در دو محدوده طراحی موجود است: سری LBBR (سری ISO 1) و سری LBC (سری ISO 3)، قابل تعویض با دیگر توپ های بلبرینگ SKF و ISO.
  • بلبرینگ خطی SKF همچنین در تعدادی از واحدهای مورد استفاده قرار می گیرد که از جنس آلومینیوم سبک وزن و قابل حمل هستند. همراه با شفت SKF و لوازم جانبی، این پیشنهاد کامل را می توان برای ایجاد سیستم های ساده و مقرون به صرفه خطی هدایت برای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی استفاده می شود.

یک تحمل خطی یا لغزش خطی یک تحمل طراحی شده برای ارائه حرکت آزاد در یک جهت است. انواع مختلفی از بلبرینگ حرکت خطی وجود دارد.

 

بلبرینگ خطی

 

اسلاید های خطی موتور مانند اسلایدهای ماشین، جداول XY ، جداول غلتکی و برخی اسلایدهای تک لایه، یاطاقانهای مکانیکی درایو هستند. نه همه اسلایدها خطی موتور دارند، و اسلایدهای دوقطبی بدون موتور، لغزنده های توپ و سیلندرهای غلتکی، حرکت خطی کم اصطکاک را برای تجهیزاتی که توسط اینرسی یا توسط دست ساخته شده اند، فراهم می کنند. تمام اسلاید های خطی ارائه حرکت خطی بر اساس یاطاقان، آیا آنها هستند یاطاقان توپ، بلبرینگ دوقطبی، یاطاقان غلتکی خطی، بلبرینگ مغناطیسی یا سیال. XY جداول، مراحل خطی، اسلایدهای ماشین و سایر اسلایدهای پیشرفته از بلبرینگ حرکت خطی استفاده می کنند تا جنبش را در طول هر دو محور X و Y انجام دهند.

بلبرینگ خطی از قطعات بسیار مهم در صنعت محسوب می شود که به وسیله این نوع بلبرینگ، حرکت محصولات در دو جهت رفت و برگشت انجام می شود.

قست های تشکیل دهنده بلبرینگ خطی:

بلبرینگ های خطی در دو گروه تقسیم بندی می شوند:

  • گروه بلبرینگ های خطی ساده
  • گروه بلبرینگ های خطی شیار دار

کاربرد های بلبرینگ خطی:

  1. دستگاه های بدنسازی
  2. دستگاه های سی ان سی
  3. جهت حرکت یک میز ماشینکاری در جهت X یا Y کاربرد دارد
  4. جهت حمل آسان محصولات سنگین استفاده می شود.

انواع بلبرینگ های خطی:

  1. بلبرینگ های خطی تماس لغزشی
  2. بلبرینگ های خطی غلتشی
  3. بلبرینگ های خطی هیدرو استاتیک یا هوایی
  4. بلبرینگ های خطی مغناطیسی

نگهداری و روانکاری

SKF خطی یاطاقان توپ و واحد برای قطر شفت 6 میلیمتر و بزرگتر کارخانه از قبل روغنکاری شده است. با توجه به مقدار مصرف گریس و استفاده از مهر و موم دو لبه SKF (2LS)، بسیاری از کاربردها نیازی به ترمیم ندارند، زیرا در این موارد، فاصله نظری تلرانس باتری بیش از عمر بلبرینگ است. این بلبرینگ های خطی با عملکرد بالا SKF گریس LGEP2.

معرفی شرکت فروش بلبرینگ خطی:

شرکت فیدار گستر یکی از شرکت های فروش این محصول می باشد که در زمینه فروش محصولات دیگر نظیر ریل و واگن، روغن صنعتی، زنجیر صنعتی، انواع بلبرینگ مانند بلبرینگ سوزنی، انواع بال اسکرو مانند بال اسکرو های وین و بال اسکرو چینی فعالیت دارد.

این شرکت در زمینه فروش محصولات از جمله فروش بال اسکرو های وین و فروش بلبرینگ سوزنی و … و همچنین در زمینه قیمت مانند قیمت ریل و واگن چینی به صورت تمام مدت توسط مشاوران راهنما و پاسخگوی سوالات مشتریان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش بلبرینگ خطی (ریل وواگن) SKF ، THK ، HIWIN و دیگر محصولات ، لطفا با شرکت فیدارگستر تماس بگیرید و یا به وب سایت فروش قطعات صنعتی ما مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *