نخ نسوز

کاربرد نخ نسوز گرافیتی

نخ نسوز

نخ نسوز یکی دیگر از محصولات صنعتی بسیار پرطرفدار در صنایع مختلف و حساس به گرما می باشد, با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید چرا که قصد داریم تا به کاربرد نخ نسوز گرافیتی و ویژگی های آن در صنایع گوناگون امروزه بپردازیم.

مقدمه ای در مورد کاربرد نخ نسوز گرافیتی:

این نخ ها نسبت به نخ های معمولی و مورد استفاده در کارخانجات بافت و پوشاک دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و نسبت به حرارت زیاد، سائیدگی برای مدت زمان طولانی، فعل و انفعالات شیمیایی و فشار زیاد مقاوم است.

از مهم ترین کاربرد های استفاده از نخ نسوز می توان به: عایق های گرمایی، تولید پارچه های نسوز و مقاوم برای آتش نشانان، تولید فلنج، گرفتگی کوره های حرارتی در برخی از صنایع مختلف و مهم شامل: فولاد سازی، صنایع نفت، خودروسازی و پزشکی اشاره کرد.

اطلاعاتی در مورد تولید این نوع نخ نسوز در کارخانه ها:

گرافیت یکی از آمورف های تولید شده از کربن می باشد و به دلیل نرم بودن این ماده برای تولید و ساخت نخ و انواع پکینگ از آن استفاده می شود.

برای تولید نخ های نسوز گرافیتی، ابتدا نخ های گرافیتی را درون کوره با درجه حرارت زیاد و خالی شده از هوا قرار می دهند تا عملیات کربن سازی به خوبی انجام شده و از اکسید شدن آن جلوگیری شود. پس از خارج کردن مواد موجود در کوره برای افزایش خاصیت کریستالی گرافیت دوباره آن را حرارت می دهند و الیاف گرافیتی خالص به وجود می آید.

از این الیاف برای ساخت انواع نخ، طناب و … استفاده می شود. برای تولید نخ گرافیتی باید تعداد زیادی از الیاف ها را به دور هم بپیچانید و از کنار هم قرار دادن تعداد زیادی از نخ های گرافیتی می توانید طناب و یا پکینگ نسوز گرافیتی ایجاد کنید. برای افزایش مقاومت نخ در برابر فعل و انفعالات شیمیایی حاصل از افزایش دما بر روی محصول بسیاری از مهندسین و شیمیدانان از PTFE استفاده می کنند.

کاربرد نخ نسوز گرافیتی و ویژگی های مثبت آن:

ویژگی های بارز این نخ نسوز گرافیتی باعث کاربرد وسیعی از این محصول صنعتی در صنایع گوناگون شده است از جمله:

  • الیاف های تولید شده توسط کوره قابلیت انعطاف بسیار بالا در برابر خاصیت بلورین خود دارند
  • نسبت به نفوذ مایعات و گاز ها به درون خود کاملا ایمن و پایدار هستند
  • نسبت به هر گونه ساییدگی و خوردگی مقاوم هستند
  • در برابر واکنش های شیمیایی مقاوم هستند
  • تا 400 درجه سانتی گراد قابلیت تحمل دمایی دارند

انواع پکینگ نسوز و نخ نسوز موجود در بازار چیست؟

تمامی نخ های نسوز تولید شده توسط کارخانجات مختلف قادر هستند درجه حرارت از 200 – تا 1260 درجه را به خوبی تحمل کرده و به هیچ وجه دچار تغییر شکل، واکنش شیمیایی و … نشوند.

از مهم ترین پکینگ نسوز مورد استفاده در کارخانجات مختلف می توان به: پکینگ و نخ نسوز نوع تفلونی، مونولون ترکیب شده با تفلون، کتان گریس، فایبرگلاس ترکیب شده با تفلون، رمی آغشته به روغن، نوع گرافیتی، آزبست گرافیتی و … اشاره کرد.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم با نوع گرافیتی آن بیشتر آشنا شده و در مورد مواد تشکیل دهنده و مزایای آن بیشتر صحبت کنیم.

مواد تشکیل دهنده این نوع نخ نسوز چیست؟

نخ گرافیتی همان طور که از اسم آن مشخص است از گرافیت با درجه خلوص بالا تشکیل شده است که برای انعطاف پذیری بیشتر و افزایش مقاومت نخ در آن، مواد دیگری را به عنوان تقویت کننده به آن اضافه می کنیم که درصد اضافه شدن هر یک با توجه به نوع ترکیب بندی و همچنین تست ها و آزمایش های گوناگونی می باشد که میزان مقاومت نخ را بالا و پایین خواهد آورد و توجه به همین موارد است که یک نخ مقاومت های گوناگونی خواهد داشت.

از مهم ترین مواد اضافه شده به نخ نسوز گرافیتی می توان به: الیاف های تولیدی از پنبه، شیشه، سیم های فولادی و مسی، تفلون و کربن اشاره کرد.

قابلیت ارتجاعی این نوع نخ نس.ز ها بسیار بالا بوده و کار کردن با آن نیز بسیار راحت می باشد.

نخ نسوز

مزایای استفاده از این محصول صنعتی چیست؟

به دلیل استفاده از الیاف های طبیعی و همچنین دارا بودن مواد گرافیتی با درجه خلوص بالا این نوع نخ ها بسیار منعطف پذیر بوده و علاوه بر آن دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که مورد استقبال بسیاری از افراد و کارخانجات قرار گرفته است. در ادامه ی این قسمت از مقاله قصد داریم مهم ترین مزایای این نوع از نخ ها و پکینگ های گرافیتی را ذکر کنیم:

  • در برابر هر گونه شوک حرارتی مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • نسبت به افزایش دمای محیط و دستگاه ها هیچگونه ذوب شدگی و تغییر شکل نخواهد داشت.
  • می توان آن را ماشینکاری کرد.
  • دارای تراکم کمتری نسبت به مس می باشد.

باید اضافه کنیم که نخ های نسوز نوع گرافیتی قادر هستند تا دمای بین 200 – تا 455 درجه سلسیوس را تحمل کنند.

درباره ما:

بازرگانی بلبرینگ سوزنی فیدارگستر یکی از شرکت های موفق و شناخته شده می باشد که در زمینه های مختلفی علاوه بر فروش بلبرينگ سوزني در موارد زیر نیز بیش از یازده سال است که فعالیت کرده است:

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی فروش بلبرینگ صنعتی و یا قیمت خريد ريل و واگن و غیره با مشاوران ماهر ما تماس بگیرید و یا به صفحه ی محصولات وب سایت ما مراجعه نمایید تا محصولات صنعتی شرکت ما را با مشخصات دقیق آن مشاهده نمایید.

همچنین برای دریافت اطلاعات درباره ی محصولات صنعتی دیگر و تهیه ی انواع زنجیر صنعتی و … کافی است تا به وب سایت قطعات صنعتی فیدارگستر مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *