بلبرینگ

بلبرینگ های سوزنی

بلبرینگ های سوزنی

بلبرینگ های سوزنی دارای کاربرد های وسیعی در صنایع مختلف امروزه می باشند. ساختار و طراحی این نوع بلبرینگ ها به گونه ای است که می تواند حتی در فضا های بسیار کوچک نصب شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

همه چیز در مورد ساختار و طراحی اولیه بلبرینگ های سوزنی:

در ادامه ی توضیحات قسمت بالای این مقاله که در مورد ساختار و طراحی بلبرینگ های سوزنی بود, باید ذگر کنیم که شکل ظاهری آن به صورت استوانه ای بوده و قسمت متحرک آن از سوزن با تعداد زیاد تشکیل شده است و قطر استوانه نسبت به طول آن بسیار کمتر می باشد و همین عامل باعث شده است که بلبرینگ های سوزنی جز بلبرینگ هایی باشد که قدرت تحمل بار به میزان زیاد را داشته باشد، در واقع استفاده از سوزن به جای ساچمه های گرد به همین سبب می باشد و میزان تحرک آن را افزایش داده و می توان به راحتی کار روانکاری بلبرینگ را انجام داد و تحمل بار به صورت محوری را نیز شامل می شود.

اگر به ساختار درونی این بلبرینگ به دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که قسمت انتها غلتک به هیچ وجه با لبه آن برخورد و یا اتصال ندارد و همین عامل مانع از تمرکز تنش در قسمت های کناری آن شده است و میزان کارکرد آن را بالا تر برده و به آسانی تخریب و آسیب نمی بیند و می توان آن را در صنایع بزرگ تر با میزان بار بیشتر به کار گرفت.

بلبرینگ های سوزنی

اطلاعاتی در مورد کارکرد های این نوع بلبرینگ های صنعتی:

قبل از این که انواع مختلف بلبرینگ سوزنی را نام ببریم و توضیح دهیم، ابتدا کمی در ارتباط با نحوه کارکرد بلبرینگ صحبت می کنیم. این محصول شامل دو لایه به انضمام تعداد زیادی ساچمه گرد، سوزنی، مربعی و … می باشد. هنگامی که آن را در قسمت مناسبی از سیستم قرار می دهیم ابتدا بار بر روی لایه بیرونی یا خارجی آن قرار می گیرد و این میزان بار توسط لایه بیرونی به گوی درون برینگ انتقال پیدا کرده و فشار حاصل از آن به سمت لایه داخلی می رود.

تمامی این طراحی ها به این دلیل می باشد که بتوان میزان فشار بار را در هر مرحله کم کرد و علاوه بر بار، قسمت های متحرک دستگاه بدون هیچگونه عامل مزاحم دیگری به کار خود ادامه دهد. علت دایره ای بودن برینگ نیز به همین دلیل است که بتوان میزان سطح تماس بار را بر روی لایه ها و ساچمه ها کم کرده و علاوه بر قدرت تحمل بار مانع از حرکت یاتاقان ها نشود و بلبرینگ بتواند حرکت معمول و استاندارد خود را داشته باشد.

معرفی انواع بلبرینگ های سوزنی:

امروزه استفاده از بلبرینگ های سوزنی با توجه به شکل سوزنی که دارند به مقدار زیادی افزایش یافته که همین تقاضای بالا در خصوص این محصول فروش‌ آنها را نیز گسترش می دهد.

این نوع از بلبرینگ ها دارای انواع مختلفی هستند و‌ به دو صورت بلبرینگ سوزنی شعاعی و کف گرد تولید میشوند. با توجه به سوزنی بودن و‌ حجم کمی که این بلبرینگ ها دارند بنابراین در برخی از صنایع مانند صنایع هوافضا و در تولید کرفت های هوایی از استفاده های بسیاری برخوردارند.
استفاده از بلبرینگ ها معمولا به یاتاقان ارجعیت دارد زیرا که در مقایسه با یاتاقان دارای اصطکاک کمتری بوده به گونه ایی آب بندی می شوند که به روغن کاری زیادی احتیاج ندارند.

لازم به ذکر است که بلبرینگ های سوزنی با توجه به حجم کمی که دارند از مقاومت بالایی برخوردار بوده و استحکام بسیار زیادی دارند.

برخی از پر مصرف ترین بلبرینگ های سوزنی در صنعت امروزه عبارت هستند از:

  • بلبرینگ سوزنی کف گرد
  • بلبرینگ سوزنی تک ردیفه
  • بلبرینگ سوزنی ترکیبی KOYO
  • بلبرینگ سوزنی SKF 

این نوع بلبرینگ با پوسته کشیده شده چیست؟

پوسته یعنی همان لایه بیرونی و همان طور که از اسم این بلبرینگ مشخص می باشد، یعنی لایه خارجی آن کشیده شده است و ضخامت آن کم می باشد و علت آن هم تحمل وزن و بار اجسام می باشد. دو نوع پوسته کشیده در بازار وجود دارند که یکی نوع پشت باز و دیگری پشت بسته می باشد که بنا به نیاز و نصب می توان یکی را انتخاب کرد. طراحی آن به گونه ای است که بین لایه خارجی و ساچمه فضای بسیار مناسبی وجود دارد که می توان به راحتی روانکاری بلبرینگ را انجام داد. نوع تک ردیفه آن بسیار معمول تر بوده و کاربرد بیشتری نیز دارد.

بلبرینگ های سوزنی

این نوع بلبرینگ از نوع SKF چیست؟

SKF یک شرکت بزرگ تولید کننده انواع بلبرینگ و صادر کننده انواع برینگ ها در بیش از صد کشور مختلف در دنیا می باشد که از تکنولوژی روز دنیا برای تولید محصولات خود استفاده می کند و بلبرینگ سوزنی این مدل دارای طرح ها و مدل های بسیار زیبا و مختلفی می باشد که هر کدام مناسب یک قسمت از سیستم صنعتی می باشد. از جمله بلبرینگ های سوزنی این شرکت می توان به: نوع با قفسه، پوسته کشیده شده، کف گرد و … اشاره کرد.

این نوع بلبرینگ با قفسه چیست؟

این بلبرینگ به طور مستقیم بر روی شفت نصب می شود. این برینگ ها دارای کاربرد وسیعی بوده و می توان آن را در فضای کم نصب کرد و قدرت تحمل بار آن بسیار بالا بوده و از لقی کمی برخوردار می باشد و از همه مهم تر هزینه آن نسبت به دیگر بلبرینگ های سوزنی بسیار کمتر می باشد.

درباره بازرگانی بلبرینگ سوزنی فیدارگستر:

بازرگانی بلبرینگ سوزنی فیدارگستر علاوه بر فروش بلبرينگ سوزني در زمینه های دیگر همچون فروش ريل و واگن چيني و همچنین فروش بال اسکرو هايوين و توزیع انواع محصولات صنعتی نظیر انواع بال اسکرو, انواع ياتاقان چيني و انواع بلبرینگ یاتاقان و … با کیفیت بالا و قیمت مناسب بیش از یازده سال است که فعالیت می کند.

جهت اطلاعات بیشتر درباره اطلاعات مورد نیاز در مورد خريد ريل و واگن و انواع یاتاقان و … می توانید تا با ما تماس بگیرید و یا به صفحه محصولات مراجعه نمایید و محصول دلخواه خود را در هر کجای کشور ایران که باشید دریافت کنید و یا به صورت حضوری به شرکت فیدارگستر مراجعه نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی محصولات صنعتی دیگر همچون انواع زنجیر صنعتی کافی است تا به وب سایت قطعات صنعتی فیدارگستر ما مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *