بلبرینگ

بلبرینگ در صنایع غذایی

بلبرینگ در صنایع غذایی

باید بگوییم که بلبرینگ در صنایع غذایی نقش مهمی در روند تولیدات کشور دارد, همچنین انجام عملیات اساسی از فعال کردن عناصر ماشین آلات برای حرکت یکنواخت در داخل کارخانه ها، همچنین یاتاقان ها باید با شرایط سخت کنار بیایند. با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مقدمه ای در مورد استفاده از بلبرینگ در صنایع غذایی:

همان طور که در قسمت بالای این مقاله اشاره ای کردیم بلبرینگ به طور گسترده ای در صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شود.

برخی از مشکلات و چالش های مطرح در صنایع غذایی و آشامیدنی عبارتند از: دما های شدید (هر دو بالا و پایین)، عملکرد بالا با سرعت زیاد، رطوبت بیش از حد به دلیل تمیز کردن مداوم، آب، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی (اسید و قلیایی)، در حالی که همه زمان پیروی از استانداردهای بهداشتی دقیق و مقررات، زیرا آنها نمی توانند مجاز به آلوده کردن هر بخشی از این روند باشند.

همان طور که شرکت SKF، یکی از پیشگامان اصلی تولید کنندگان جهانی بلبرینگ، می گوید: “همه این عوامل برای تأثیرگذاری بر ماشین آلات و بهره وری ترکیب می شوند. با فشار مداوم برای کاهش قیمت ها و مطابقت با استاندارد های بهداشتی و ایمنی، مقررات زیست محیطی و افزایش هزینه های انرژی و نیرو، نیاز به افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات برای به حداکثر رساندن زمان و بهره وری بیشتر است. “.

این شرایط به این معنی است که استفاده از بلبرینگ ها و یاتاقان ها باید قوی و مقاوم باشد و همچنین طول عمر طولانی تر را نسبت به بلبرینگ استاندارد داشته باشد.

نقش و اهمیت بلبرینگ های صنعتی در این صنایع چیست؟

همچنین باید اضافه کنیم که در ده سال گذشته، تولید کنندگان از جمله SKF و NSK (از جمله بسیاری دیگر) مخصوص صنایع غذایی برای ارائه عملکرد بهبود یافته پیشرفت کرده اند. این یاتاقان ها به طور معمول برخی از روش های محافظت در برابر خوردگی را در بر می گیرند که به همین دلیل است که معمولا از یاتاقان های استیل ضد زنگ استفاده می شود زیرا بهترین مقاومت در برابر خوردگی در شرایط مرطوب و مرطوب در این صنعت را ارائه می دهد.

انواع مختلف بلبرینگ نیز مانند بلبرینگ ترکیبی ازبلبرینگ SKF و بلبرینگ NSK ساخته شده اند که دارای عمر مفید در آب هستند که پنج برابر بیشتر از بلبرینگ های فولادی ضد زنگ است.

آن ها می توانند به طور کامل غوطه ور شوند و همچنان کارایی رضایت بخش را انجام می دهند و همچنین دارای قفس مخصوص خود هستند که نیاز به روانکاری اضافی را از بین می برند. همچنین بلبرینگ یاتاقان های فلزی ساخته شده است که محیط زیست سازگار و عملکرد بالا در برنامه های آلوده آب و گرد و غبار به منظور گسترش عمر بلبرینگ و ارائه نشت روانکار ناچیز است.

تاثیر روانکاری بر عملکرد محصولات صنعتی در صنایع:

روانکاری نقش مهمی در عملکرد یاتاقان ها ایفا می کند. آن ها به طور کلی روغن گریس مواد غذایی روان کننده ای هستند که تمایل دارند هر دو بوی و بی مزه و همچنین مقاوم در برابر شستشوی روزانه که برای صنعت مواد غذایی و آشامیدنی مورد نیاز است.

انتخاب روان کننده اعم از انواع روغن صنعتی و یا انواع گریس برای تحمل عملکرد و زندگی حیاتی است، اما اغلب طراحان و مهندسان آن را نادیده می گیرند. تحمل عمر در محیط های خشن در فرایند تولید مواد غذایی بستگی به روانکاری مناسب در هر دو نوع و مقدار دارد. هزاران گریس و روغن در دسترس هستند که در شرایط مختلف طراحی شده اند. دمای کار در هنگام انتخاب یک روان کننده مهم است. درجه حرارت به طور مستقیم بر ویسکوزیته روغن پایه تأثیر می گذارد، که به نوبه خود بر قابلیت حمل بار ها تاثیر می گذارد.

درباره ما:

در بازرگانی بلبرینگ سوزنی فیدارگستر شما عزیزان قادر به خریداری انواع بلبرینگ صنعتی ،یاتاقان صنعتی ،انواع زنجیر صنعتی و یا انواع بال اسکرو و نیز انواع یاتاقان چینی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هم به صورت آنلاین از طریق صفحه ی فروشگاه بلبرینگ سوزنی این وب سایت و هم به صورت حضوری با مراجعه به شرکت فیدارگستر می باشید.

همچنین این شرکت در زمینه های متنوع دیگری اعم از فروش بلبرینگ سوزنی و نیز فروش ريل و واگن چيني و دیگر فروش بال اسکرو هايوين و توزیع سایر محصولا صنعتی دیگر نیز به مدت یازده سال است که فعالیت می کند.

جهت نیاز به دریافت پاسخ پرسش های خود نظیر قیمت خريد ريل و واگن و … می توانید تا از بخش کارشناسان شرکت فیدارگستر مشاوره بگیرید و شما را در این زمینه ها راهنمایی کنند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *