لقی داخل بلبرینگ

لقی داخل بلبرینگ

 

برای بهترین عملکرد بلبرینگ و قابلیت اطمینان دستگاه،لقی داخلی در شرایط کار باید نزدیک به صفر باشد. با این وجود، دانش و تلاش برای رسیدن به این حالت سخت به نظر میرسد.

 

 

 

لقی بلبرینگ

                 لقی بلبرینگ

 

 

اولین چیزهایی که باید بدانید این است که لقی داخلی چیست ؟

 

پس از تحمل بر روی شفت و داخل محفظه ، بلبرینگ به دمای عملیاتی steadystate می رسد.

در این زمان تعویض سوار شده ایجاد می شود.

شما همچنین می توانید از تمایز نصب شده به عنوان پاکسازی عملیاتی فکر کنید.

بلبرینگ، عناصر ماشین دقیق هستند.

تجهیزات چرخشی را با حداقل اصطکاک، صدا و تعمیر و نگهداری نگه می دارند.

یک بلبرینگ شامل توپ یا غلتکی است که دقیقا بین حلقه درونی و بیرونی قرار دارد.

این اجزا ساخته شده از فولادهای مخصوص قابل تمیز کردن است .

همچنین دارای استحکام بالا هستند.

بلبرینگ در داخل حلقه ها توسط قفس تحمل (حفظ شده) ساخته شده از فولاد، برنج، یا مواد پلی آمید پر شده از فیبر شیشه تقویت شده است.

 

 

برخی از ماشین آلات محدودیت های دقیق تر را در بازیابی محوری دارند. عبارتند از:

 

معمولا برای جلوگیری از آسیب به سیل مکانیکی پمپ محدود می شود.

بلبرینگ با زاویه تماس یا زاویه پیش بارگذاری دارای پایان صفر محوری می باشد .

این مدل معمولا در کمپرسورهای پیچ استفاده می شود.

جهت فاصله بین پیچ های دوار برای بهره وری بالا کمپرسور مورد نیاز باشد.

اسپیندل ،ماشینِ ابزار استفاده از زاویه تماس یبلبرینگ های پیش ساخته شده برای رسیدن به صفر حرکت محوری چرخش برای سفتی بالا است.

 

 

 

 

ترمیم داخلی شعاعی یک بلبرینگ بر موارد زیر تاثیر می گذارد.

مهم است که لقی داخلی مناسب برای هر برنامه انتخاب شود.

یک بلبرینگ سه نوع حرکت دارد :

 

 

 

زمانی که یک بلبرینگ به شفت و یا یاتاقان با تداخل نصب شده است،لقی داخلی شعاعی کاهش می یابد .

تناسب و دما بر لقی داخلی شعاعی تاثیر می گذارد.

بنابراین، هنگامی که لقی داخلی شعاعی انتخاب می شود، شرایط دستگاه واقعی باید بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *