بلبرینگ،انواع بلبرینگ و بلبرینگ چگونه کار میکند

بلبرینگ به طور کلی، یک بلبرینگ یک دستگاه است که برای فعال کردن حرکت چرخشی یا خطی استفاده می شود.
کاربردبلبرینگ

بلبرینگ

این حرکت قابل ملاحظه ای راحت تر است، هر چند به صورت دوار یا خطی، هنگامی که اصطکاک کاهش می یابد، این باعث افزایش سرعت و کارایی می شود.


بلبرینگ چگونه کار می کند؟

برای خدمت به تمام این توابع، یاطاقان از ساختار نسبتا ساده استفاده می کنند: یک توپ با سطوح سطحی فلزی داخلی و خارجی، برای کمک به نورد. توپ خود را وزن  را تحمل می کند – نیروی وزن بار چیزی است که باعث چرخش تحمل می شود. با این حال، تمام بارها به همان شیوه بر روی یک تحمل فشار نمی آورند. دو نوع بارگیری وجود دارد: شعاعی و محوری.

بار شعاعی، همانطور که در یک قطب، به سادگی بر تحمل وزن به نحوی که باعث تحمل به رول و یا چرخش به عنوان یک نتیجه از تنش. بار محوری به طور قابل توجهی متفاوت است، و تحمل در تحمل به طور کاملا متفاوت است. اگر یک بلبرینگ (به یک تایر فکر کنید) در طرف آن تلنگر شده است (فکر کنید که در حال حاضر یک چرخش تایر است) و باید نیروی کامل در آن زاویه (فکر کنید که سه فرزند نشسته در چرخش تایر)، این بار بار محوری است. یک تحمل است که برای حمایت از مدفوع نوار استفاده می شود، نمونه ای از یک تحمل است که فقط برای بار محوری است.

بسیاری از بلبرینگ مستعد ابتلا به بارهای شعاعی و محوری هستند. برای مثال، در هنگام رانندگی در یک خط مستقیم، راننده های خودرو، یک بار شعاعی را حمل می کنند: لاستیک ها به صورت چرخشی به صورت یک چرخش به صورت یک نتیجه از تنش و وزن آنها حمایت می کنند. با این حال، هنگامی که یک ماشین در گوشه ای قرار می گیرد، این موضوع در معرض بار محوری قرار می گیرد، زیرا تایرها تنها به صورت شعاعی حرکت نمی کنند و نیروی چرخش در طرف تحمل وزن می کند.

انواع بلبرینگ

انواع مختلفی از بلبرینگ ها وجود دارد که طراحی شده اند تا بار شعاعی، بار محوری یا ترکیبی از این دو را طراحی کنند. از آنجایی که برنامه های مختلف نیاز به بلبرینگ هایی دارند که برای دسته بندی خاص نوع بار و مقادیر مختلف وزن استفاده می شوند، تفاوت بین نوع بلبرینگ ها مربوط به نوع بار و توانایی دسته بندی وزن است.

Roller Bearings
بلبرینگ غلتکی برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. غلطک اصلی یک سیلندر است که بدین معنی است که بار در یک منطقه بزرگتر توزیع می شود و تحمل وزن را در مقیاس بزرگتری تحمل می کند. این ساختار، با این حال، به این معنی است که تحمل می تواند عمدتا بارهای شعاعی را انجام دهد، اما مناسب نیست برای بارهای محوری. برای برنامه های کاربردی که در آن فضا یک مسئله است، می توان از یک سوزن استفاده کرد. یاتاقان سوزن با سیلندرهای قطر کوچک کار می کنند، بنابراین آنها در برنامه های کوچکتر مناسب تر می شوند.

Ball Thrust Bearings
این نوع بلبرینگ طراحی شده است تا تقریبا به طور انحصاری بارهای محوری را در برنامه های کم سرعت کم اجرا کند. برای مثال صندلی های بار استفاده از بلبرینگ توپ برای حمایت از صندلی.

Roller Thrust Bearings
این بلبرینگ رانش بارهای محوری. با این حال، تفاوت در مقدار وزن است که تحمل می تواند انجام دهد: یاطاقان غلتکی می تواند مقادیر قابل توجهی از بار محوری را پشتیبانی کند و در نتیجه در انتقال خودرو یافت می شود، جایی که از آنها برای پشتیبانی از دنده های مارپیچ استفاده می شود. پشتیبانی دنده به طور کلی یک برنامه معمول برای رانش غلتک است.

Tapered Roller Bearings
این سبک تحمل طراحی شده است تا بارهای بزرگ شعاعی و محوری را در نتیجه تطبیق پذیری بار خود طراحی کند، آنها در هاب های خودرو به علت مقدار شدید هر دو بار شعاعی و محوری که چرخ های خودرو انتظار می رود حمل می شوند.

Specialized Bearings
البته، انواع مختلفی از بلبرینگ برای برنامه های کاربردی خاص مانند بلبرینگ مغناطیسی و غلتک غول پیکر وجود دارد. یاتاقان مغناطیسی در دستگاه های با سرعت بالا یافت می شود زیرا این قطعات دارای نقاط متحرک نیستند – این ثبات آن را قادر می سازد تا از دستگاه هایی که به طور ناخودآگاه سریع حرکت می کنند پشتیبانی کند. غلتک غول پیکر برای حمل بارهای بسیار سنگین و سنگین مانند ساختمان ها و اجزای ساختاری بزرگ استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *