بلبرینگ و عملکرد بلبرینگ در صنعت

                                                                    ball bearing

بلبرینگ از قطعات چرخشی پشتیبانی می کند و اصطکاک را کاهش می دهد تا عملکرد ماشین ها و دستگاهها را تسهیل کند. اندازه ی بلبرینگ می تواند از کوچکتر از یک دانه ی برنج(به اندازه ی کافی کوچک باشد که در داخل ساعت مچی مناسب باشد) تا قطر بیش از یک متر برای برنامه های کارخانه و نیروگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.
قطعات بلبرینگ

یاتاقان بلبرینگ شامل چهار بخش اصلی است: حلقه ی بزرگ (حلقه بیرونی)، حلقه ی کوچک (حلقه ی درونی)، توپ بین حلقه ها (توپ های فولادی) و قفس برای جلوگیری از ضربه زدن به توپ ها. ساختار مدرن به حدود 1500 رسیده است.

زمانی که لئوناردو داوینچی بلبرینگ را اختراع کرد تا اصطکاک را در برابر محور چرخ های عقب قرار دهد. برای بیش از 500 سال، بلبرینگ با این ساختار ساده تعریف شده است.

دقت یک یاطاقان توپ

عملکرد اصلی یک یاطاقان توپ، کاهش اصطکاک و چرخش صاف یک محور می باشد. بلبرینگ مدرن بسیار محدودیت دقیق را آزمایش می کند. به عنوان مثال، یکی از عناصر کلیدی برای ساخت یک بلبرینگ فوق العاده دقیق، درجه ای است که شیار که رول توپ را می توان به یک دایره کامل ساخته شده است.
مهمترین معیار عملکرد در قضاوت بر روی یک یاطاقان توپ، میزان آن است که اصطکاک را کاهش می دهد و باعث چرخش صاف و راحت می شود.

یاطاقان توپ می تواند در هواپیما، خودرو، تجهیزات پزشکی دقیق و بسیاری دیگر از محصولات نهایی به پایان برسد، اما بدون توجه به کاربرد، مهم است که حفظ صافی و به حداقل رساندن اصطکاک. تغییرات در زمانها باعث می شود تنوع و پیچیدگی در محصولات نهایی و انواع ماشین آلات همراه با الزامات عملکرد جدید برای توپ های بلبرینگ، از جمله کوچک سازی، سرعت چرخش بالاتر، دوام و مدت زمان، و همچنین کاهش سر و صدا.

Ball Bearing  بسیار شایع هستند زیرا می توانند بارهای شعاعی و محوری را اداره کنند، اما می توانند تنها مقدار کمی از وزن را اداره کنند. آنها در مجموعه ای گسترده از برنامه های کاربردی مانند پره های غلتکی و حتی هارد درایو یافت می شوند، اما در صورت بروز اضطراب، آنها در معرض تغییر شکل قرار می گیرند.

بسیاری از بلبرینگ مستعد ابتلا به بارهای شعاعی و محوری هستند. برای مثال، در هنگام رانندگی در یک خط مستقیم، راننده های خودرو، یک بار شعاعی را حمل می کنند: لاستیک ها به صورت چرخشی به صورت یک چرخش به صورت یک نتیجه از تنش و وزن آنها حمایت می کنند.

با این حال، هنگامی که یک ماشین در گوشه ای قرار می گیرد، این موضوع در معرض بار محوری قرار می گیرد، زیرا تایرها تنها به صورت شعاعی حرکت نمی کنند و نیروی چرخش در سمت تحمل وزن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *