اهمیت گریسکاری بلبرینگ ها

اهمیت گریسکاری بلبرینگ ها

                    روانکاری بلبرینگ

هنگامی که یک بلبرینگ باید در شرایط سخت قرار بگیرد، انتخاب روان کننده مهم می شود. روانکاری بر  گشتاور، سرعت، سر و صدا، مایع گریس، گاز، درجه حرارت و زنگ زدگی تحمل تاثیر می گذارد.

دو نوع اساسی روان کننده در دسترس روغن و گریس است.
در شرایط کاربردی که نیاز به گشتاور بسیار کم یا محدوده باریک گشتاور دارند مناسب برای استفاده از روغن به عنوان روان کننده است.

بسته به کاربرد، ممکن است یک روان کننده روغن ممکن است نیاز خاصی را برآورده نکند.

گریس یک روغن است که یک غلیظ کننده اضافه شده است.

روغن روان کننده پایه ی یاتاقان بلبرینگ است.

قبلا بیشتر روغن های روانکاری از نفت به دست آمده بود. امروزه با این حال، روغنهای مصنوعی مانند دیسترها، پلیمرهای سیلیکون و ترکیبات فلورینده به دلیل بهبود خواص، پذیرفته شده است.
در مقایسه با روغن های پایه نفت، دی استرها به طور کلی دارای خصوصیات دمایی پایین تر،

نوسانات کمتر و ویژگی های دما، ویسکوزیته بهتر هستند. سیلیکون ها و ترکیبات فلورینده دارای نوسانات حتی پایین تر و خواص گسترده تر درجه حرارت ویسکوزیته دارند.

گریس روغن است که یک غلیظ کننده برای جلوگیری از مهاجرت روغن از محل روانکاری اضافه شده است.

این در شرایطی است که بازسازی مکرر روان کننده غیرممکن یا غیرممکن است.

تمام انواع روغن ذکر شده در اینجا می تواند به عنوان پایه های گریس مورد استفاده قرار گیرد،

که صابون های فلزی، پرکننده های مصنوعی و ضخیم کننده ها اضافه می شوند.
خواص عملیاتی گریس تقریبا به طور کامل بر پایه روغن بستگی دارد. عوامل دیگر برابر است،

استفاده از گریس به جای روغن باعث افزایش گشتاور شروع  بکار می رود و می تواند تحمل را به سرعت پایین تر محدود کند.
افزودنی های گریس شامل مهارکننده های زنگ، افزودنی های شدید فشار (EP)، پیشگیری از اکسیداسیون و غیره است.

از آنجا که انواع مختلف و پیچیدگی مواد افزودنی، ویژگی های روغن های مشابه از یک تولید کننده به دیگری تغییر قابل توجهی دارند.

شرکت فیدارگستر جهت راهنمایی درباره روانکاری درخدمت صنایع میباشد.

02166695018

02166645386

09122966617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *